tirsdag den 30. september 2014

Storgedde-alarm!

Vejrudsigten ringede ind til storgeddesats i går, så jeg var selvfølgelig at finde på søen fra solopgang til solnedgang. Efter sidste uges sats på det lidt lavere vand valgte jeg denne gang at satse på det dybe for at se om jeg kunne få nogle af de større fisk i tale. Desværre havde de store fisk planer med en anden fisker på søen - mere om det længere nede. Jeg fik vel selv omkring 15 gedder med en 5-6 kilos på toppen. De fleste blev fanget på Line thru trouts og 3D herring wobler fra Savage Gear.

Dagens største for mit vedkommende - cirka 5-6 kg
Dagens storfanger - 3D herring wobler i farven golden ambulance
Derudover havde jeg et par sjove indslag hvor gedder angreb paravanerne op til flere gange. Den ene sprang hele fire gange ud af vandet med paravanen i munden. En ganske sjov oplevelse og et tydeligt tegn på at gedderne er ved at vågne op fra sommerdvale.

Nå, men som jeg afslørede i går og tidligere i dag på facebook-siden, så var jeg så heldig at overvære en af mine gode fiskevenner, Klaus Vestergaard, fighte og lande ny PR. Det var intet mindre end et monster på hele 122 cm og 12 dejlige kilo. Et stort tillykke til Klaus med den flotte fisk. Jeg er kun lidt misundelig :) Efter fotografering blev den nænsomt sendt tilbage i dybet hvor den hører til. 

12,00 kg og 122 cm. Ny PR til Klaus.

Et vaskeægte monster :)



Klaus havde gang i fiskeriet og fik også denne basse på 8,1 kg

Rygtet siger at det endnu en gang var de nye Line thru trouts som leverede disse pragtfisk.

Det var denne farve - Dark Trout - som sikrede Klaus sin drømmefisk.

Storgedde-feberen er på sit allerhøjeste, så chef, jeg kommer heller ikke på arbejde i morgen. Hold øje med facebook-siden hvor vi opdaterer løbende fra turen. Knæk og bræk derude :)


Dagens storfanger - 3D herring wobler


Sluttede dagen med denne solnedgang.

Fangstmetode: Dørgefiskeri på 7-12 meter vand
Vindstyrke: 2-5 m/s 
Vandtemperatur: 15.5-16.5 grader
Vejr: Skyet / Solskin
Fisketid: 13 timer
Tryk: 1020hPa


Ingen kommentarer:

Send en kommentar